tisdag 29 januari 2008

Lite nytt och lite gammalt..


Här hemma är vi i full gång med att måla tak och om man säger så mycket som att jag är ganska prickig i ansiktet och på armarna ser nästan ut som vita hund..*ler*.. Vädret idag har inte precis lockat mig till att gå ut, så det har varit en helt vanlig jobbdag blandat med pyssel och målning. Jag ska visa er två saker från förra året, det första är mitt nyckelskåp från IKEA som jag har gjort i ordning..blev såå nöjd med det..hihi.. det andra är min våg jag inhandlade på en loppis utanför Moheda och som jag planterade hjärtan på tråd i.. kan rekomendera er ett besök på denna loppis...


Vågen står på min köksbänk i köket...



Nyckelskåpet hänger precis innaför ytterdörren och välkomnar
oss hem...
Ha de gott allihopa..Kramar


8 kommentarer:

Sophie sa...

Vågen var jätte fin, är själv svag för gamla vågar.
Ja, måla tak är inget roligt. Det blir ju vit färg överallt. Det brukar min sambo få göra, blir så svårt att reda ut håret efteråt :)

Ha det bra/ Wilmas vind

Hemma hos Klara... sa...

Hittade hit via Me & Alice. Kände mig "hemma" direkt då jag såg din fina våg...hi, hi. I mitt inlägg idag så visar jag en bild på min våg, vilket sammanträffande ;)
Nu ska jag kika vidare i din fina blogg.

Ha en fortstatt trevlig kväll!
/Helena

Englagård sa...

Å vilken fin våg, jag har letat länge efter en sådan men inte hittat nån ännu. Blir bara liiite avis:o)
och nyckelskåpet blev också fint, måste nog gå och ta ner vårt nyckelskåp och fixa lite

Solsjö - Under en vind sa...

Fint skåp!!! Har du varit på Östregårds tro??? Det är ju en guldgruva! Kram!

me and alice sa...

Nyckelskåpet blev verkligen fint.Du textade så fint på det.
Smart ide att plantera på vågen... Ser så vår fräscht ut.
kram Susanne

Vintage House sa...

Hej,

Jag hade nog själv bara skrivit "Välkommen hem till oss"
Kram
Sandra

Mitt Lantliv sa...

Vad duktig du är på att texta. Nyckelskåpet är så sött...

Kram och ha en toppen helg!

Vårt lilla hem sa...

Åh så mysigt du har det överallt!!
Nyckelskåpet blev jättefint!

Åh kom ihåg närvi målade taken, precis som du säger, jag var helt vitprickig på armarna och i håret, hihi :) Och värsta tänkbar arbetsställning, men fintblir det ju som tur är!

Kraam! Jenny