fredag 1 februari 2008

Zink och vita blommor..!

Idag har min fågelbur från fridasgård och lite andra små saker och ting anlänt hem till mig och jag blev jätte glad för detta. Tur att man kan bli glad för lite andra saker än detta riktigt tråkiga väder..hmm..när ska solen lysa igen, man blir ju alldeles gaaalllleeennn på detta väder.. Jag var en liten runda inne i stan och inhandlade lite nya blommor och jag ska ge mig på att försöka ta had om en vit orkidé..tror ni att jag klarar detta, blev bara så sugen när jag såg den..*ler*..





Fågelburen ska få stå på mitt nya brickbord som jag har letat efter land och rike runt...





Små vita krokusar har fått flytta in så länge..här hemma kommer det aldrig in en fågel..




Ny blommor till vardagsrummet..




Min vita orkidé som jag hoppas klarar sig ett tag hemma hos mig...hihi..

Tack för alla snälla kommentarer, det värmer jätte mycket i mitt hjärta!!
Kramar Karro

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

DEn där fågelburen är sååå fin!! Fanns den hos Fridas gård nu...har jag helt missat, är ju annars där inne både titt som tätt....

Idéerna för förändringar finns när han är hemma också, men de är lättare att förverkliga då han inte är hemma, för då för jag fixa utan nån som tycker nåt annat....fniss....Ha det gott i helgen! Kram!

Unknown sa...

Hej Hopp!!
Den fågelburen är ljuvlig..lyllos dig!! =) Du verkar ha gröna fingrar med...vackra blommor!! Är ju florist själv..men bagarens barn.....=)
Ha det så gott! Kramar Malin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Fågelburen är sååå fin...Jag har oxå en som står på hyllan..hiihi.Älskar verkligen den.
Härliga blommor du in handlat.
Mysig myshelg//Pernilla

Anonym sa...

Åh vad mycket fint Du har här! Roligt att hitta hit!

Anonym sa...

åhhh har frisa fått in den! ska genast beställa! tack för tipset! =)

trevlig lördag!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Jättesöt fågelbur och underbara blommor! Visst klarar du orkidén :) Jag hade problem med att få mina att trivas, men så flyttade vi och vips älskade alla mina orkidéer min omvårdnad! Det gäller alltså bara att ha rätt hus ;)

Ha en fin kväll!

Mitt Lantliv sa...

Oj så fin bur...men var är brickbordet :-) vill se...
Håller med dig angående fåglar, här är dom inte inbjudna!

En fråga, hur får du in hjärtan i texten?

Kram kram

Sophie sa...

Fågelburen var ju kanon fin!

Jag brukar doppa ner mina orkidér i lite vatten en gång i veckan och låta dem droppa av, det brukar dem klara sig på :)

Ha det bra/ Wilmas vind

Mitt vita staket sa...

Hej..tror inte jag varit här förut...jättefin blogg..Kram Sussie