tisdag 10 juni 2008

Loppisfynd..

Hej hopp, jag lever efter att ha jobbat i helgen, men det var nästan så att jag smälte bort, men men man ska ju inte klaga nu när värmen har kommit men liiitttte regn hade inte varit fel.. Men just nu så känns det som om jag skulle blåsa bort.. Jag hann faktiskt med att besöka loppisen i Moheda på mina timmar i Söndags. Jag och en kompis for dit och det var riktigt roligt, letar efter en skänk att ha i köket men det fanns ingen i min smak men jag hittade ju självklart lite annat smått och gott!

En pedestal för hela 35 kr som ska bli vit och en söt lite kanna i silver för en liten peng..

Borstar, en söt ask i fattigmanssilver, mandelformar, tallrikar till min tallrikshylla i köket och ett lakan som ska bli gardin..

Små pillerburkar från Frida´s Gård..

Detta var allt från mig idag, nu ska jag måla och fixa lite inne!

Ha en underbar vecka

Kramar Karro

13 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Haha, tänk att jag hann missa ditt nya inlägg!

Jaa orkidén... Jag vet inte om det finns ett "ska", men antingen kan man klippa bort hela stängeln och så kommer det nya, eller så kan mna som jag har gjort på den som bilden visar, klippt ner den en bit, till ett "öga" eller vad man ska säga. Då växer det ut en ny stängel vid ögat, och orkidéen blir lite mer "hängande" i sitt växtsätt. (det är ju så de växer egentligen - i det fria).

annaslantliv sa...

Jag har postat ditt kort idag, hade det klart i väskan och så glömde jag det där... pucko. ;-) Men imorgon så ligger det nog i din låda.
Här har blåsten gett sig nu och det är en underbar kväll. Vi har lagt golv uppe så tyvärr har jag inte kunnat vara ute och njuta av den...
Fina saker du köpt, jag skulle på min första loppis i söndags, kl 10 skulle dom öppna men nehej då hade dom ändrat till 11 när jag kom dit. Då åkte jag hem och så var det med det. Suck.

Dags för en dusch och sen landa framför TVn.

Kram Anna

Fru Grön sa...

Vilka fina grejer du har köpt. kommer bli snyggt med lite vit färg på piedistalen.
Jaa det var så härligt att vara i turkiet och bara slappa:)
Ha en skön dag!

Kram Linda

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Vilka ljuvliga fynd.Letar oxå efter en skänk men hittar ingen bra...men den som söker han finner.*LER*

kram nilla

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina fynd du gjort!! Moheda är verkligen en skattkista av saker!

Ha goa dagar! Kram!

Unknown sa...

Hej Hopp vännen!
Vilka fina saker du köpt!! Mysigt att göra en avstickare så när man jobbar...=) Du är så välkommen hit sååå..denna vecka har jag erbjudande på armband från Beth quinn 299kr!! Plus att jag fått in fin keramik och fina saker från greengate!! Ha en underbar dag!! kramar Malin

Unknown sa...

Hej vännen,

Så många fina fynd du gjorde på favorit loppisen.
Tänk vad lycklig du kan vara som har så nära dit. Det var verkligen lite av paradiset att vandra runt bland alla saker dom hade.

Kul idé att lägga de vackra borstarna under en kupa. Lånar den!

Ha det så gott i blåsten.
Kramisar Jeanette

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh vad fina saker du hittat på loppisen...

Jag jobbar i helgen..sen är det semester..

Ha det så gott..
kram anna

annaslantliv sa...

Tack så otroligt mycket för min fina vinst!
Vi rev ivrigt av papperet jag och Anton. Så gott det luktade. MMMMmmm. Tänk vad kul det är att få annat än vita fönsterkuvert i lådan...

Ha en skön helg!
Kram Anna

annaslantliv sa...

Titta in till mig och hjälp mig lite...

annaslantliv sa...

Hade helt glömt att jag skulle skicka instruktioner till dig! Men nu har jag mailat dom iaf.
Har inte provat att stryka ut dom själv än faktiskt. Är ju ute jämt nu tycker jag.
Nu ska jag äta upp det sista av godiset som blev kvar från igår. Mums
Ingen målning än...

Ha det!

Anna

A home far away sa...

Åh så många saker du hittade ändå på loppisen. Har inte hunnit med någon ännu på Sverige semestern, får nog ta mig i kragen nu:-)

Kram Gunilla

Marie sa...

Så mycket fint du hittade i Moheda! Jag hoppas jag ska få möjlighet att ta mig dit någon gång under semestern, var ju ett toppenställe!

Ha en bra vecka!
Kram Marie