tisdag 13 maj 2008

Syrénbersån..









Nu är jag tillbaka efter ett par dagars uppehåll från bloggen och från er. Känns som om tiden går alldeles för fort och jag hinner ingenting.. jo då lite hinner jag med. Vilken helg jag har haft med massa god mat och vilka inredningsaffärer jag har gått i, visar er en annan dag fynden från Linköping och jag ska även visa mitt fina pris jag vann förra veckan hos Tina med bloggen I mitt vita hus. Har fixat lite ute idag och på tur stod Syrenbersån som behövde lite nytt grus och räfsa bort gammalt skräp som legat kvar sen i höstas.. Så välkomna och slå er ner på en kopp kaffe med lite mormors kakor i burken.. Sittdynorna och duken kommer från Hemtex (ständig rea..tihi..) och dem andra små sakerna kommer från loppisen i Moheda.. Kakburken är arvegods från min sambos Mormor som bodde här tidigare.. Har även tänt ett ljus ikväll för min Pappa som inte finns i livet men som skulle fyllt 60 år idag!
Ha det gött i Solen.. Stor KRAM från Karro

13 kommentarer:

Evas Paradis sa...

Så mysigt det ser ut i syrenbersån ... tar mig nog en kaka tror jag ;-)
Tråkigt att din pappa inte finns i livet längre ... förlorade min svärmor för några månader sedan och jag brukar också tända ett ljus för henne ibland och tänka på nåt fint minne med henne.
Ha en bra fortsättning på veckan
Kram Eva

Krusidull sa...

Går det bra om jag kommer på kaffe med dopp i morg? hi hi.
Kram
Krusidull

Lina sa...

Åh så mysigt!! Tror att din pappa sitter där och njuter, fast du inte ser!! Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

men vilken ljuvlig berså...har en likadan...fast jag måste hacka i min idag...så igenväxt...Klippa lite här å där...

Så fint du pyntat...
hemtex är ju för roliga alltså...hinner inte packa upp varor förrän det är REA...men det är ju bra för vår del...hihiihih...

Grattis till Ängeln som fyller 60 år....

Kram nilla

annaslantliv sa...

Man har ju sina favoriter som man besöker lite oftare än andra, det är ju kul att höra att någon har en själv som favorit! Själv är jag även noga att titta in hos dig.

Den där möbeln du har är 2a på min önskelista. Riktig Emil i Lönneberga romantik. Så fint. Syrener och allt.

Kram Anna

Englagård sa...

Det ser härligt inbjudande ut i din berså, om det inte vore så långt skulle jag komma direkt:) Nu får jag nöja mig med ett virtuellt besök.
ha det bra
karina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att kika in hos dig,vilka underbara utemöbler du har och inte tala om din syrenberså.Här uppe i norr snöade det igen i dag, det är helt otroligt så sen våren är i år.

Ha en bra helg.

Kramis Tess

Malin - I min trädgård sa...

Men tack så mycket för de snälla orden om mina foton! Jag blir så glad! Men vilka härliga bilder du visar också!Syréner är bland det bästa som finns tycker jag - doftar underbart! Och jag drömmer om sådana fina gamla trämöbler att ha ute i trädgården... kanske en dag... Dynorna är ju jättefina! Får jag fråga vad de kostar?

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

nä-äH jag tror jag dööööööör va fint...jag dööööööööör =D
så vackert och fint och mysigt att jag inte hittar ord!

åhhhh!

*hjerteklem*

~~*Pennyshouse*~~ sa...

God förmiddag!

Önskar dig en underbar helg med mycke SOL....*LER*

Kram Nilla

Anonym sa...

Ååh dom sittdynorna är så fina! Har tänkt köpa dom hur länge som helst haha. Ha en trevlig helg, Kram Kristina

Anonym sa...

Tävling på min blogg! :) www.metrobloggen.se/sjurum

Unknown sa...

Men hjälp va fint!! Har alltid drömt om en syren berså...=) Min farmor hade en..såå mysigt! Underbara möbler, dynor mm. Ser sagolikt ut!! Ha det så mysigt i buskarna ha-ha...kramis Malin