onsdag 23 januari 2008

Idag visar jag er..

..lite utav min hall och mitt kök, men även lite andra pysselsaker. Först ut är köket som har genomgått lite små förvandlingar. Från början var det furutak och söta små tapeter med lingon och blåbärs knyten. nu har vi målat taket och tapetserat om till betydligt bättre, jag har ju alltid gillat lite randigt så de fick det bli där.. Även kökssoffan har fått på sig lite vit färg, tänk va denna färg kan göra mycket nytta..















Hallen har även den fått lite nya tapeter som är beige och med små medaljonger på.. vi satte också panel på halva väggen som jag är sååå nöjd med. Innan var det grönt i hallen på väggarna och furutak även här.. hihi..denna vita färg gör min sambo galen.... lite nya hallmöbler är också inhandlade och dem kommer från Ellos.. betjänten letade jag länge och väl efter både på loppis och på internet, men till slut kröp det fram att mina föräldrar hade denna vita i sin stuga och jag tog den direkt...hihi...




Denna roliga tavla med hönsnät har jag i hallen och det roliga med den är att man kan hänga saker på den efter vad man känner för och vad man har hemma.. behöver inte vara så mycket för att det ska kännas välkomnande..




Dessa ljusstakar handlade jag i höstas hos Marie´s Önskedröm i Alvesta och när man kommer in där så är man i en dröm, nu har hon även tagit in mera vita möbler som jag bara älskar helt enkelt... hihi... passade även på att sätta dit en kruka med lite vårlökar i...




Det var allt från mig.. på återseende..

Kramar Karro

11 kommentarer:

annaslantliv sa...

Hej!

En sån där betjänt hade vi när jag var liten! Precis lika. Har oxå kollat på de där hallmöblerna från Ellos, snygga.

Tavlan var verkligen en kul idé1

Kram

Mitt Lantliv sa...

Ja visst ser hon goe ut lilla skruttan...
Så fint du har det, vill oxå ha pärlspont på väggarna men vågar inte be om det nu, hihi.
Kram så ses vi snart.

Sophie sa...

Vad mysigt du har det!
Tavlan med hönsnätet var ju jätte fin. En sådan vill jag oxå ha hemma :)

Ha det bra/ Wilmas vind

elin1976 sa...

Hvilken fin blogg du har. Her kommer jeg igjen:O)

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vad fint ni har det! Älskar ljusstakarna och den lilla krukan i mitten, ser så vårigt och fint ut!
Ha en bra dag!

elin1976 sa...

Selfølgelig min venn, selfølgelig!

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket ögongodis på en och samma gång!!! Var ligger den där butiken i Alvesta...vägbeskrivning tack....hi hi.....

Ha det goast! Kram!

Stina sa...

Vad mysigt och fint du har det.:-) Kramis

Maria sa...

Härligt kök, gillar köksoffan! Tyvärr har vi inte plats till en sådan. Har fått ställa en parksoffa utan för köksfönstret istället!

Millas hem sa...

Hej! Här har jag nog inte tittat in innan, ditt kök ser mysigt ut, tittar gärna in hos dig igen!
Kram Camilla

Anonym sa...

Har inte huset rasat ännu i blåsten där ute på landet.

Här på Toftagården är det så lugnt så......

ha det bra.

kram Susanna och faktist Pierre