fredag 4 januari 2008

Nytt år, Nya saker!!

Hej på er alla!!

God fortsättning! Igår var jag och ett par kompisar i jönköping i en helt underbar affär som heter Anna-K Heminredning. Där kunde jag ha gått länge, men till slut så blev det ett par saker iallafall t.ex. denna helt underbara bricka som jag har letat efter och det var den sista=), vilken tur jag hade!!! man kan ju göra så mycket med den efter säsong.!! men det är så mycket man vill göra men jag hoppas att vi hinner färdigt innan detta årets slut, hallen är nästa stora projekt att renovera efter att julen har dansat ut!


Dessa jätte fina påsar hade hon som jag blev helt såld i..snäll som hon var så fick jag dessa..Tack snälla för det!!!

Jag lovade att jag skulle visa er vad jag har pysslat med dessa dagar och här är det. jag har aldrig varit den som har pysslat med pilliga saker men som sagt det tar sig!!*ler*...en vintage ängel, planterat i mina zinkstrutar efter mycket tänkande, bundit krans av eucalyptus(eller hur stavas det?), tildaänglen har även hon fått sin plats i hemmet.., lite myspys och en fräsch vårbukett till min underbara sambo och lite andra pysselgrejer!!!



Dem stora zinkstrutarna planterade jag vita krokus i


den lilla zinkstruten fick det bli hjärtan på tråd i, lätt skött enligt mig=)



kransen hänger på en gadrobsdrörr på övervåningen.


tilda ängeln fick plats på min nya spegel, i spegeln så ser ni lite av mitt kök och buketten som jag band av småbladig eucalyptus..



på lite närmare håll..



dessa jätte fina ljuslyktor köpte jag hos malin (älskar sött) innan jul..dem lyser så fint när mörket faller på ute.



Man börjar ju som sagt längta till våren och då passade jag på att köpa tulpaner till min sambo idag, snällt va???

Ha en riktigt go helg, själv ska man jobba!! Tack för era fina och snälla kommentarer!!

Kram på er alla!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

men ÅH vad fint du gör! och att plantera krokusar i strutar, för gulligt ju, smalt som smör här *fniss*

faster atta sa...

Men så underbart!! Zinkstruten blev för härlig med hjärtan på tråd i, det är nog något som jag kommer att härma, tack för inspirationen!

kram

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vilken fin bricka! Jag letar efter en liknande, men har inte haft turen att hitta någon ännu. Strutarna är också jättesöta... jag älskar krokus, så det vore kanske ett tips att ta efter :)

faster atta sa...

Kikar bara in för att önska en trevlig helg!

kram

Hanna sa...

Vilken mysig blogg. Längtar efter att få se vad ni ska göra med er hall...Så mycket fina bilder.
Ha en trevlig helg

Anonym sa...

*skrattar lite* så kul att du har köpt tulpaner till din sambo (det är SÅ man gör alltså?! *fniss*)

kram

Unknown sa...

Jisses va du har legat i hi-hi...=) Massa fina saker! Ja visst finns det mycket fint på Anna K. Med brickan hade du tur, för de är även slut hos grossisten!! =) Jag älskar min...Din spegel vid trappen är ljuvlig!! Är det MIos?
Ha det gott! Kramar Malin

Linneagården sa...

Hejsan!
Vilken jättefin bricka du köpt. Håller med om: nytt år-nya saker.
Ha det gott /madelene

Lönnergårds Anna sa...

Hej!

Vad kul att titta in här.
Jättefina bilder och saker.
Brickan är underbar, har oxå en.
Tassar snart in igen...

Kramar Anna

Mitt Lantliv sa...

Sååå många fina saker du köpt, var oxå i Jkpg men i fredags. Glömde kika i den affären. Men tur var kanske det för det hade nog blivit dyrt fniss...
Ha det gott vännen!

Åhh...blir lite galen på dina bokstäver som jag allllttttiidd
glömmer att fylla i ;-)

Anna - På landet Mot skogen sa...

Visst får du länka! Jag stoppar in dig på min länklista också :)
Ha en bra dag!

Solsjö - Under en vind sa...

Hej!!! Tack för mailet! Jag skickar dig en inbjudan! Har förstått att du bor i krokarna runt Värnamotrakten....via Lönnergårds Anna har jag lärt känna Älskar sött Malin också, så jag har varit uppåt det hållet några gånger. Både för att handla och för att hälsa på. Du visar så mycket fina detaljer! Må gott, kram!