söndag 6 januari 2008

En liten tur inne hos mig..

...vi börjar i köket



Här har vi husets hjärta enligt oss, jag har alltid drömt om en kokerspis i mitt kök, helst hade jag önskat att den var svart, men man kan ju inte få allt. Det är så härligt att elda i den när man bakar eller lagar mat i köket och höra att det sprakar i spisen. Den fungerar lika bra som avställningsyta i köket.. Bakugnen har jag aldrig provat, men den fungerar i allafall enlig dem gamla..




På kvällen när man är färdig med alla bestyr som man vill göra är det alltid skönt att sätta sig här med en bra inredningsbok eller tidning och en kopp tee framför Tv´n på övervåningen för vi har inte fått våran soffa till vardagsrummet nere, den kommer i slutet av Januari. Kommer att visa bilder på detta när allt är färdigt i vardagsrummet.



Trappan är jag sååå nöjd med. Innan vi gick igenom renoveringen av trappan så var det furu och heltäckningsmatta på trappstegen. Min sambo hade lite arbete om vi säger så.. efter många timmars slit så fick vi tillslut bort allt av mattan. Vi betsade trappstegen och ledstången medans det andra fick bli vitt..fint va??
SER ni fågeln i trapphuset??



Tycker själv att det är lite annorlunda och mysigt att den hänger där och svajar lite sakta fram och tillbaka!
Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll och en god start på veckan, så hörs vi!! kramar

5 kommentarer:

Lina sa...

Så fint du har det! Vi har också en gammal spis i vårt kök och den är jag så glad för!! Den ger ett charmigt och mysigt intryck!! Ha en bra vecka!!

Flickan på landet sa...

Tack snälla för komlimangerna. Man blir så glad :-)
Tycker ni har en så mysig bakugn, det skulle jag också vilja ha!Och allt annats er hemtrevligt ut också!
Ha d bra, kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Så ljust och fint ni har det!!! Jag länkar til dig! Ha en bra kväll! Kram!

Mitt Lantliv sa...

Så fint ni fått det!
Ska tjata på gubben min att vi måste åka en sväng utåt en dag...
inte lätt med en karl som bara vill jobba och göra nyttiga saker ;-)
Ha det så gott!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Jättefint!
Vi har också en hääärlig ;) trapp, en orgie i furu och brunn heltäckningsmatta :). Den står dock ganska långt ner på priolistan, men nå´n gång ska den bli vit minsann! (Väljer så länge att tänka positivt; "åh, så bra med heltäckningsmatta, då halkar inte barnen i den långa trappen" :)!)